top of page
  • תמונת הסופר/תYonatan Bleich

איך הרכב נולד

איך הרכב נולד? מתחיל מבפנים, ומתגלגל החוצה...

לאחרונה הקמנו הרכב אנשים עסוקים מעתלית והסביבה כזה. ואני כל כך נהנה שאין לי מילים לתאר את האושר הזה. אז שמתי סרטון מהחזרה האחרונה.


אבל אני כן אכביר במילים על איך ההרכב הזה נוצר. כדי שאם יש פה מישהו שרוצה גם, אז שיקרא ויעשה.

אז תכלס, עומר שהוא חבר מהגלישה ומעתלית ואני כבר מדברים על זה שנים. יש לו עוד איזה חבר מתופף ובוא ננגן מתישהו וכו. ואז פגשתי את החבר הזה (=פלדמן) בבריכה עם הילדים . אז דיברנו על זה שצריך וצריך ויאללה. אז פשוט החלטתי שאני הולך על זה. שי אמר שיש איזה מקום באזור שאפשר להתאמן בו. יצרתי קשר ונראה שאפשר לבוא בימי שלישי. אז נפגשנו. אבל בגלל שאני יודע שהרכב של חובבים כמונו בלי הדרכה זה בדכ יותר מפגש חברתי ופחות משהו שיוצא ממנו משהו מוזיקלי, היה לי חשוב להביא מדריך הרכבים. את נתן קיימן שניגנתי איתו פעם בגאם ברודאו ויש לו זוג האוזנים הכי מדהימות שיצא לי לפגוש אי פעם. והוא גם אחלה בחור עם ווייב ואנרגיות כזה.

בחזרה הראשונה עוד הכל היה לא ברור כזה. אבל עשינו תיאום ציפיות והבנו איך זה אמור לעבוד פחות או יותר. החלטנו שההרכב יהיה הרכב שירי סטיבי וונדר. לי זה חשוב לקבוע תמה מרכזית להרכב כדי שלא יהיה עוד סתם הרכב, ונוכל להעמיק במשהו ולהתמקצע. וסטיבי הוא מלך הגרוב - אז רק טוב יכול לצאת מזה. כבר עצם המיקוד יחסוך הרבה הוצאת אנרגיה, ויכוחים ותסכולים בבחירת השירים בעתיד (מניסיון). אז נבחר שיר מהארסנל של סטיבי. נתן יפיק לנו צ'ארטים של תווים ואקורדים ונתחיל לעבוד על העיבודים - הקדמה, התפתחות של השיר, סיום ואלמנטים בתוך השיר כמו מעברים, סולואים ותפקידי הכלים השונים. יש בהרכב גיטרה ופסנתר - שני כלים ריתמיים. זו חוכמה גדולה לשלב בינהם.

החזרה הראשונה היתה סבבה. זא ניגנו סביר מינוס. אבל נהננו. מה שכן, חייבים בסיסט. וגם יהיה טוב אם נביא איזה מישהי שיודעת לשיר ככה טוב. כי אנחנו גם זייפנים, וגם קשה לשיר ולנגן. מה לעשות...

הצעתי לתום שהוא חבר אח מהצבא ובחלומות שלנו אנחנו יום אחד ננגן יחד להצטרף עם הבס. והוא כמובן עף על ההזדמנות. והצעתי גם ליעל שהכיר לי אותה בן דוד שלה וחבר לפני איזה חצי שנה כי היא מחפשת לשיר והוא יודע שאני מחפש תמיד זמרות


אז סוף סוף אפשר לנגן ולשיר יחד.

עוד שתי חזרות. קבוצת ווצאפ שוקקת וכולם כבר מחכים כל השבוע לחזרה הבאה.

השלב הבא הוא להופיע. כמה שיותר מהר. הרכב שעמד יחד על במה מול אנשים זה כבר הרכב מגובש עם חוויה מעצבת. זה ליגה אחרת. הבעיה שאין לנו עדיין סטליסט של הופעה שלמה. יש כל מיני אפשרויות לעלות על במה לשירים בודדים. במה פתוחה, ערב הרכבים מטעם מדריך ההרכבים או הופעות חינמיות כאלה בשכונה או בהתנדבות (כמו שעשינו עם "אתגרים" לכבוד חגי תשרי)


אנחנו כבר קבענו הופעה ראשונה עם אתגרים, ובכל מקרה, נעלה בערב הרכבים הקרוב של ToneLine

תכלס, טון ליין זה העסק שלי. אז באמת שיחסית יותר קל לי לארגן את האנשים, ההדרכה, המקום וההופעות. אבל באמת שכל אחד יכול ואנשים עושים את זה.


ואם בא למישהו לקצר תהליכים, תוכלו להשאיר פרטים באתר שלנו כאן או לכתוב הודעה ל050-8889733, ואני אחבר לכם הרכב. יש לנו בכל הארץ: מירושלים דרך רחובות, תל אביב, זכרון וחיפה. ואפילו הרכב ראשון בברלין.

בכיף גדול ובאהבה. תכלס, לחבר הרכב זה אושר ענק כמעט כמו לנגן באחד.

אז יאללה לנגן


39 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page