top of page
  • תמונת הסופר/תYonatan Bleich

בואו ללמוד פסנתר עם טון-ליין: איכות של מורה פרטי, נוחות של הבית

פסנתר הוא כלי הנגינה האוניברסלי. מאוד קל להתחיל לנגן בו כי הוא מאוד מובן: ימין ושמאל, גבוה נמוך, שחור ולבן, הוא גם מאוד מגוון: עשר אצבעות מפיקות 10 תווים שונים וניתן לנגן פשוט הכול ולא צריך אף אחד אחר שיעזור בליווי, הוא כלי סולו נפלא בתזמורות קלאסיות, הוא כלי ליווי נהדר בג'אז ופסנתרן בודד יכול להחזיק בלי בעיה ערב שלם בבאר, בבית מלון או למלא את הקרנגי הול.


פסנתר הוא כלי הנגינה האוניברסלי. מאוד קל להתחיל לנגן בו כי הוא מאוד מובן: ימין ושמאל, גבוה נמוך, שחור ולבן, הוא גם מאוד מגוון: עשר אצבעות מפיקות 10 תווים שונים וניתן לנגן פשוט הכול ולא צריך אף אחד אחר שיעזור בליווי, הוא כלי סולו נפלא בתזמורות קלאסיות, הוא כלי ליווי נהדר בג'אז ופסנתרן בודד יכול להחזיק בלי בעיה ערב שלם בבאר, בבית מלון או למלא את הקרנגי הול.

לא בכדי, רוב השירים הקיימים הולחנו ליד הפסנתר. בכל כלי נגינה אחר ניתן לבטא את המוזיקליות שלנו, אבל הפסנתר הוא כלי כזה שממלא את הנגן ומשתלט עליו כאילו שהפסנתר מנגן בו. הנגינה בפסנתר לוקחת את הנגן למחוזות רחוקים ואהובים של מוזיקה, של צלילים ושל הרמוניה.

פסנתר זו אהבה!!!

בשל תכונותיו של הפסנתר, כמעט כל ילד פוגש את הפסנתר (או האורגנית) כבר בשלב מוקדם מאוד. חוג פסנתר הוא אחד החוגים הפופולריים והוא תמיד היה ככה. אולם, רובנו נוטשים את הכלי הזה במרוצת הזמן והנגינה אט אט הופכת לאחד החלומות האלה שנראה לנו שלעולם לא יהיה לנו זמן אליהם.

זה לא חייב להיות כך... אנחנו בToneLine החלטנו להגשים לכל מי שחלם אי פעם ללמוד לנגן בפסנתר, או שבעברו ניגן כילד וחולם לחזור כדי שכל השנים שהשקיע לא תרדנה לטימיון וגם למי שמנגן להנאתו מידי יום ורוצה להתקדם ולהתפתח בנגינה.




מה נלמד?


קורס מתחילים: אף פעם לא מאוחר מידי להתחיל לנגן פסנתר. מה שכן, תוכנית הלימוד למבוגרים שונה מהותית מזו של ילדים. בתור אדם בוגר, אנו לומדים בצד הטכניקה ותרגולי הקריאה, גם יסודות מוזקליים, קצת תיאוריה ויישומה בנגינה, משלב מוקדם מאוד אנחנו מתמקדים בהבעה מוזיקלית ודברים שנמצאים מעבר לתווים אבל הם מה שצובעים את הנגינה בגוון האישי של הנגן או בפרשנות שלנו לכוונת המלחין. נשמע רחוק ממך? בפסנתר ניתן לעסוק בנושאים הללו מהשבועות הראשונים כבר. בסיום הקורס אנו ננגן יצירות קלאסיות פשוטות יחסית מספרים נבחרים. בצד לימודי התווים והטכניקה הבסיסית, נלמד לבנות אקורדים ונעשה את הצעדים הראשונים בעולם הליווי. התלמיד יוכל לנגן ליווי של כל שיר כמעט רק מהאקורדים הרשומים בספר שירים או שמצא בעצמו מהשמיעה. מה שנהדר בטכניקה הזו היא, שפעם שלמדת את האקורדים השונים וצורותיהם, ניתן ללוות שירים ב"קריאה ראשונה" זאת-אומרת, לפתוח דף בספר ופשוט לנגן.


קורס מתקדמים: אם קריאת תווים היא כבר מאחוריך ויש לך את הטכניקה הבסיסית, זה הזמן להתקדם לאחד מקורסי ההמשך שלנו. הקורס הפופולרי ביותר הוא המוזיקה הקלה. בנוסף, ניתן להעמיק בכיוון של בלוז וג'אז. הקורס השלישי הוא קורס של נגינה קלאסית ברמה גבוהה. התמחות במוזיקה קלה: מוזיקה קלה היא שם כולל לסגנונות פופולריים כמו פופ, רוק ושירים אחרים מסגנונות שונים ומגוונים. בקורס הזה אנו נעמיק את השליטה באקורדים השונים, המעברים והמהלכים הפופולריים ובצדם, תבניות קצב ופירוקים שקנו לנו ארסנל שלם איתו נוכל ללוות כל שיר. במקביל לטכניקה, נלמד קצת תיאוריה מוזיקלית ונבין איך בנויים השירים או היצירות, מה גורם למוזיקה שאנו שומעים להרגיש לנו כמו שזה מרגיש ונלמד להתחבר לשירים ולקהל ואיך לחבר בין שניהם. התמחות בבלוז וג'אז: אם יש בך מוזיקה, אבל אין לך ראש לשבת ולהלחין שירים, יש שני סגנונות שמתאימים לך במיוחד. הבלוז והג'אז הם בעצם שני שלבים של אותו תחום מוזיקלי של מוזיקה שמתבסס על אילתור. הנגן המאלתר מכיר היטב את החוקים הבסיסיים, התבניות, הצורות ואפילו את ההיסטוריה של הסגנון המדובר ובמסגרת אלה, הוא יוצר מנגינות מגוונות אותן הוא ממציא בזמן אמת מתוך הרגשות שלו איתן הוא מגיע באותו היום ויתרה מכך, בתוך שיח נגנים וכתגובה לליווי שמתנגן מאחוריו. זה הזמן לשכוח את מה שלמדנו, להרפות ממה שיודעים. צריך לפתוח את האוזניים ולתת לאצבעות לדבר. על מנת להגיע לרמה כזאת, אנו נלמד את האקורדים המורכבים ביותר, מהלכים הרמוניים אופייניים, מודוסים, תבניות והמון המון שירים סטנדרטים שייכנסו לנו ללב וכך, נלמד לדבר את השפה. זה לא פשוט, אבל בסוף נדבר (או ננגן) שוטף, וזה כיף חיים! התמחות קלאסית: יש נגנים שהביצוע הוא בראש מעייניהם. לקחת יצירה מופלאה עם עומק ואינסוף רבדים וללטש אותה על לנגינה מושלמת, ללא טעויות, עם הקפדה על כל נים של צליל. יצירה יכולה להיות קלאסית כמו אופוס של מוצארט או פרילוד של באך, והיא יכולה גם להיות עיבוד גרנדיוזי לשיר רוק ידוע. העיקר שיהיו תווים, ושלנגן אותה במדוייק יהיה מאתגר. אנו בToneLine מלמדים בשיטה ההיברידית עם מורים מעולים שנותנים שיעורי פידבק והכוונה בשילוב סרטוני הסבר והדגמה באינטרנט. ניתן להגיע לרמה גבוהה מאוד בתחום הקלאסי גם בשיטה ההיברידית. יחד עם זאת, נגנים קלאסיים רציניים יושבים שעות רבות ביום על הפסנתר ונוסעים ברחבי בעולם כדי ללמוד אצל המורה הטוב ביותר. תלמידים שירצו להמשיך לרמות הגבוהות, אנו נמליץ להם על המורה המתאים או המוסד ונלווה אותם בקבלה לאותו מוסד ובהמשך הדרך המקצועית. לפרטים נוספים או להרשמה לתכנית לימוד פסנתר כל שעליך לעשות הוא ליצור עמנו קשר. אנו נשמח להיות שותפים לדרך שלך!

השאירו פרטים עכשיו באתר ונחזור אליכם לתיאום שיעור היכרות עם מורה!


שיטת טון ליין ללימוד נגינה

אין תחליף לשיעור נגינה פרטי ​1:1 עם מורה שאפשר לבסס איתו קשר אישי. בניגוד להרבה תחומים אחרים, תהליך לימוד הנגינה הוא מאוד סובייקטיבי. לכל תלמיד יש יעדים אחרים, אתגרים שונים והעדפות מוזיקליות שונות.

מצד שני, השיעור הפרטי כפי שהוא היום הוא אינו יעיל. חלק ניכר מן השיעור הפרטי "מתבזבז" על פעילויות לא-אישיות כמו העברת חומר לימודי וכתיבת שיעורי הבית במחברת.





מה שניתן ללמוד לבד

לומדים ממערכי שיעור מוקלטים









השיעור הפרטי מול המורה מתקצר ומוקדש לפידבק, מענה על שאלות והתאמת התכנים לצרכי התלמיד.






למה לבחור דווקא ב – Toneline?

התפתחות מוזיקלית היא סוג של מסע אותו עושה התלמיד, כאשר המורה משמש לו כמדריך לכל אורך הדרך. אנו ב - Toneline עובדים עם מיטב המורים וכן עם תכנית לימוד מסודרת המותאמת באופן אישי לכל תלמיד ותלמיד. אתנו אפשר להגיע לתוצאות, זאת עובדה. ללא תלות בכישרון או במידת ההשקעה שלך, אלא רק כיוון שעומדים לרשותך כל התנאים שיעזרו לך להגשים את המטרות שלך ולהפוך לנגן הגיטרה שחלמת להיות.

296 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page