top of page
  • תמונת הסופר/תYonatan Bleich

נגנים מחפשים נגנים - לנגן בהרכב

עודכן: 28 בדצמ׳ 2021

כל מי שמנגן מבין מהר מאוד שהחלום הגדול הוא לנגן בהרכבים מוזיקליים, לעבוד על שירים עם חבר׳ה, לג׳מג׳ם ולהופיע. אז בין אם אתם חולמים לעמוד על הבמה ולהופיע מול קהל נרגש ובין אם אתם רוצים לג׳מג׳ם בשביל הכיף עם החבר׳ה בסוף היום, ובין אם אתם נגנים ותיקים שכבר מגיל 10 שיגעו את כולם או שאתם רק מגלים את עולם המוזיקה - יש לנו מה להציע לכם!



חיפוש נגנים להרכב

חיפוש נגנים או חיפוש הרכב מוסיקלי להשתלב בו יכולים להיות עניינים לא פשוטים בכלל, עם הרבה מכשולים לאורך הדרך. עוד לפני שבכלל התחלנו לנגן משהו וקבענו חזרה, אנחנו מחפשים נגנים ובנוסף צריכים לדאוג שכל הנגנים בהרכב יהיו פחות או יותר באותה רמה, יגורו באזור שלנו ויאהבו את אותם הסגנונות כמונו. לאחר מכן אנחנו גם צריכים למצוא מקום להתאמן בו, אולפן או סטודיו או אפילו המקלט השכונתי. והרשימה עוד ממשיכה וממשיכה. אבל אתם בטח שואלים את עצמכם: מאיפה בכלל אני אמור להכיר נגנים אחרים? אני לא בברנז׳ה ורוצה שגם יהיה לי כיף לשבת איתם לבירה אחרי… או, אז בשביל זה אנחנו פה! טון-ליין מציעה לתלמידיה, או לאנשים שלא לומדים אצלנו ומחפשים נגינה בהרכבים, בניית הרכב מותאם ממאגר התלמידים שלנו. בין אם זו זמרת מחפשת הרכב או דווקא להקה מחפשת זמר - נמצא לכם התאמה. אפילו אם אתם מחפשים גיטריסט או בסיסט.


אחרי שכבר מצאנו אנשים שירצו לנגן איתנו בהרכב מגיע החלק הקשה באמת, הנגינה עצמה! איך להקשיב, איפה לנגן יותר (ואיפה דווקא להוריד את הרגל מהגז), איך בונים קשר בס-תופים טוב, הבנה של מקומך בהרכב ועוד. אך אל חשש, גם פה אנחנו בטון-ליין נותנים לכם תמיכה מלאה הכוללת חזרה שבועית עם מדריך הרכבים מוסמך. המדריכים שלנו מלווים הרכבים מוזיקליים רבים והם בעלי ניסיון עשיר הן בנגינה בהרכבים והן בלימוד נגינה, ביחד או לחוד. המדריכים ידאגו, בין היתר, לספק לכל אחד מהנגנים תפקיד התואם את יכולותיו בעיבוד כתוב וכן ידאגו להתאים בין היתר את הסאונדים בין ושל חברי ההרכב השונים, כך שתקבלו את חווית הנגינה האופטימלית. רק צריך יכולת נגינה בסיסית וקצת לקרוא תווים. יש בעיה עם אחד מהם? צריך לתת קצת דחיפה? אין בעיה! במידה ויש פערים בין חברי ההרכב - אנחנו פה לצידכם. תוכלו לקבל שיעורים משלימים עם המורים הכי טובים (המורים שלנו כמובן) בשיטה ההיברידית היעילה והטובה שכוללת שיעורים אחד על אחד וחומרים מוקלטים. המורים והמדריכים מתואמים כך שכל הבעיות שלכם בנגינה בהרכב או מחוצה לו יקבלו מענה מתאים.


אחרי שקובצו יחדיו כל חברי ההרכב, הותאם מדריך ומורה לנגנים שצריכים זאת ואפילו יש מקום להתאמן - אנחנו ממריאים! בהתחלה אולי זה לא יראה כך אבל עקומת הלמידה תהיה מהירה למדי. מחבורה של אנשים שלא הכירו אחד את השני אתם תהפכו להרכב. לצורך כך המדריך יתאים לכם תפקידים המותאמים לכל אחד מחברי ההרכב באופן אישי ויעשה התאמות תוך כדי העבודה כדי שהתוצאה תהיה מיטבית. בנוסף, המדריך משמש כזוג אוזניים חיצוניות, ששומעות הכל ויכולות לעזור לכם לכוון יותר טוב את הסאונד שלכם ואת המיקס ובאופן כללי לדאוג שכולם בהרכב ישְמעו וישָמעו כמו שצריך. בתהליך העבודה תעבדו עם המדריך גם על ההיבט הסגנוני של הנגינה, איזה כלי יושב איפה לעומת הביט - מי דוחף קדימה, מי יושב בול על הטיים ומי דווקא לוקח את זה באיזי - ואיך איזה כלי עושה מה משתנה בהתאם לסגנון, לשיר ולעיבוד. (למשל תופים בשיר רוק ישבו בדיוק על הביט כמעט תמיד, אבל כשנגיע לג׳אז נעדיף אולי שחלק מהמערכת (למשל המצילות או תוף הבס) יהיו דווקא ליידבק (laid-back), משמע מאחורי הביט, בעוד שחלקים אחרים דווקא ידחפו אותנו קדימה). משמע שמעבר לכך שההרכב ככלל יקבל הדרכה וישתפר - כל אחד מחברי ההרכב ידע להבין לעומק את תפקידו ומקומו, כך שגם כל נגן בפני עצמו יוכל להזניק את הנגינה שלו כלפי מעלה.


עדיין מחפש הרכב לנגן בו?

אנחנו מאמינים שטון-ליין היא הפתרון המושלם עבורך,כל מה שנותר עבורך זה רק להשאיר פרטים פלוס כמה מילים עלייך ואנחנו כבר נדאג לשאר!



548 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page