top of page
  • תמונת הסופר/תYonatan Bleich

לימוד נגינה על קחון למתחילים ומתקדמים

לא הרבה יודעים זאת, אבל הצלילים הם אינם הדבר החשוב ביותר במוזיקה. מה שהאוזן שלנו קולטת בצורה העדינה והרגישה ביותר זה הקצב. אפשר לנגן תווים של שיר במדויק או לא. זה פחות משנה. אבל אם נטעה בקצב, המוזיקה לא תיכנס ללב. אם נדחף את הגרוב כמו שצריך, הלבבות ינתרו וכל מי שמאזין ינוע או ירקוד בלי להתכוון אפילו.

כלי ההקשה הם הכלים שנותנים את הקצב. היום לא צריך לפנות חדר שלם בבית בשביל מערכת תופים, ולשכנע חברים לבוא לנגן. אפשר לתופף על קחון, לקחת אותו לחברים, למדורות ולעשות מוזיקה יחד, מכל מקום ובכיף גדול.

משפחת כלי ההקשה מונה סוגים רבים של תופים (וכלים נוספים כגון משולש, מצלתיים, ועוד), שהתפתחו בכל קצוות העולם ונחשבים לקדומים ביותר והראשונים להתפתח בין כלי הנגינה. הסיבה לכך היא בעיקר המבנה הראשוני הפשוט שלהם, שהופך אותם לקלים לייצור ופשוטים יחסית לנגינה. חלק גדול מכלי ההקשה מקושר עם מוסיקה שבטית-אתנית, אך כיום, ניתן למצוא אותם בכל תזמורת סימפונית.



שיעורי קחון למתחילים ומתקדמים – גם למבוגרים


הקחון הוא סוג של כלי הקשה. מקורותיו אינם ודאיים, אך תפוצתו העיקרית החלה כפי הנראה בדרום אמריקה והתפשטה אל חלקים אחרים של היבשת. הוא אומץ בזרועות פתוחות בקובה והפך לכלי נגינה נפוץ בה.

צורתו של הקחון היא צורת תיבה חלולה שלה דופן אחת דקה יותר ועל גביה מבוצע התיפוף (מכאן גם שמו, שפירושו "תיבה" בספרדית). הוא בנוי מעץ ומתופפים עליו באמצעות מקלות או עם כפות הידיים.

אפשר ליהנות מנגינה על קחון לבד ולשחק עם מקצבים שונים ומגוונים וניתן אף להשתלב עמו כחלק מהרכב מוסיקלי.

בבית הספר של "TONELINE" ניתן ללמוד לנגן על קחון על ידי מורים מיומנים ומקצועיים, שכולם נגנים הנוטלים חלק בהרכבים כאלה ואחרים והמנוסים בהוראה בכלל, ובהוראה לאנשים מבוגרים בפרט. בית הספר מציע שיעורים בכל הרמות, גם לאנשים שמעולם לא ניגנו על כלי כלשהו.


לימוד קחון עם מורה מהשורה הראשונה


אנשים רבים נרתעים מהתחלת רכישת מיומנות חדשה בגיל מבוגר יחסית וקיימת איזו תפיסה, שנגינה צריך להתחיל ללמוד בגיל מוקדם. אז נכון, שהנגנים הווירטואוזים והמפורסמים הקדישו את מרבית חייהם ללימוד ותרגול נגינה, אך אין זה אומר שלא ניתן לעשות זאת גם בצורות אחרות.

כאשר מטרת הנגינה היא הנאה, ביטוי עצמי והוספת ערך לשגרה - ניתן להתחיל ללמוד בכל גיל.

שיעורי הנגינה האינטרנטיים או המשולבים שפותחו ב"TONELINE" הם הזדמנות נהדרת – גם עבור אנשים עסוקים ועמוסים, להכניס את הנגינה לחייהם ולהפוך אותה לדרך חיים ולמקור נפלא להנאה, להפגת סטרס, להתפתחות וללמידה.

זהו פורמט לימודים המאפשר יתר גמישות בשעות ובקצב הלימוד וחוסך זמן ונסיעות ממקום למקום.

בית הספר של "TONELINE" מקפיד הקפדה יתירה על רמת ההכשרה והידע של המורים המתקבלים לשורותיו ויש קריטריונים ומבחנים בהם עליהם לעמוד, בין השאר – עליהם להיות נגנים פעילים, ולא רק מורים - כחלק מאורח חיים.

שיטת הלימוד של בית הספר עברה שינויים והתאמות לאורך השנים ושוכללה לכדי שיטה מדויקת, המביאה תוצאות מוכחות. על כך יכולים להעיד הן המורים והן התלמידים.


אז מה צריך לעשות כדי ללמוד לנגן? פשוט מאד – להתחיל!

אנו מזמינים אתכם לעשות את הצעד הראשון וליצור אתנו קשר.

אנו, צוות "TONLINE" כבר נלווה אתכם יד ביד לאורך כל שאר הצעדים בדרך המהנה והנפלאה של רכישת המיומנות בנגינה על כל כלי לבחירתכם.

תוכלו למצוא אצלנו תכניות לימוד על מגוון כלי נגינה: בס וגיטרה, כלי נשיפה, תופים, או פסנתר.

כמו כן, תגלו שיש לנו מגוון קורסים למתחילים ולמתקדמים, כך שתוכלו להמשיך ולהעמיק את הידע והמיומנות שלכם ולהפוך את הנגינה לחלק משמעותי מחייכם.


מוזמנים ליצור קשר באמצעות מילוי טופס פנייה בעמוד "צור קשר" באתר, או:

בטלפון 050-888-9733 | בדוא"ל info@Tone-line.com



26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page